lite roligt såhär en måndagsnatt innan läggdags.

jag måste dela med mig av detta innan jag går och lägger mig - roligt var det men med en del sorg inblandat kan jag väl säga.

jag och ida hade varit och kört ett hårt pass på friskis. på hemvägen ser jag skymten av polisen och då ringde det en klocka; "SHIT, cykelrazzia idag på lysen" slänger på lyset på styret snabbt som som bara vinden. vi cyklar förbi och de haffar ida som inte har något lyse. BAAAD! men jag då, jo jag klarar mig med mitt fesna framlyse och vrider cyklen in mot gatans mörker så att polisen inte ska se att jag inte har något baklyse. inte varje dag man lurar polisen på 500:- som de säkerligen skulle använda till någon fest (för de lär ju tjänat in flera tusen idag).

TA FAST IDIOTERNA SOM BRÄNNER NER SAKER I BERGA ISTÄLLET FÖR ATT GÅ PÅ FOLK SOM INTE HAR CYKELLYSEN. CYKLISTERNA FÅR VÄL SKYLLA SIG SJÄLV OM DE BLIR PÅKÖRDA!
(upprörd tjej)

men.. nu till de roliga kommentarerna från de haffade människorna som också stod där..

polisen: "varsågod här får du ett lyse som du kan använda så att du syns i mörkret"
cyklist1: "tack så mycket men jag tänker fan inte använda dem"
(smart och trevlig kille)

cyklist2 kommer tillbaka efter att ha satt på lysena som han fått av polisen..
"alltså, jag fick böter på 500:- och cykellysen värda 3:- på köpet, hur får ni detta att gå ihop?"



hahaha. KALMAR - DÄR ALLT KAN HÄNDA!
sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0