grandma!

mormor har kommit på tal himla mycket här hemma på senaste.
vilken människa. hon var så stissig men ack så fantastisk! <3
tänkte att jag skulle dela med mig lite av hennes fantastiskt roliga sidor som man kan gapskratta åt!


den gången vi var på ullared.

jag, mamma, min äldsta bror, mammas väninna och då mormor såklart. vi körde väldigt tidigt för mormor skulle ju vara och hänga på låset. vi hoppar ur bilen och går och sätter oss för att börja äta våra mackor som vi har med oss. "jaha, då går vi väl in då!" ja det är mormor som redan har hällt i sig en kopp kaffe och slängt i sig en macka på fem röda.

den gången då vi flyttade till olsvägen.
mormor som var en mycket händig kvinna kunde i princip allt, så hon skulle hjälpa till att måla och tapetsera. vi hade ännu inte flyttat in saker i vårt lilla radhus så jag och annica som var på besök satt på golvet inne på mitt nya rum och åt pizza. annica är hövlig och reser sig upp och ska hälsa på min kära mormor, som bara säger: "hejhej" lite snabbt och ser helt ointresserad ut och bara stormar ut mot framsidan av köksfönstrena där det är en häck som är väldigt oklippt. "alltså såhär kan ni fan inte ha det!"

de gångerna man har varit med henne och spelat bingo som hon verkligen brann för.
detta var liksom inte en gång i veckan. hon var och spelade bilbingo på våren/sommaren alternativt innebingo på hösten/vintern. det var snarare 5 ggr om inte mer. hon kunde ringa hit och berätta om alla sina 1000lappar hon kammat in. sen är det ju det här med bilbingot:

1. hon skulle parkera så nära utgången som möjligt

2. hon spelade med 5 vanliga brickor och hann även kolla på mina om jag var nära att få bingo

3. hon slängde brickorna i knäet på en när det var paus så att hon skulle komma snabbt till toaletten


4. hon räknade alltid hur många drag det hade gått efter varje spel

5. när man berättade för henne att "oooh, jag är nära nu, är bara 3 nummer ifrån" sade hon alltid "ah, det är alldeles för många" man var skitglad med blev megadeppig direkt


6. hon hade 100 miljoner olika duttpennor i olika fäger

7. när bingot var slut slängde hon brickorna i famnen på en och tryckte gasen i botten för hon skulle ut absolut FÖRST, det fanns inget annat! det slutade ju i en och annan krock med och självklart var det de andra kärringarnas fel


de gångerna hon ringde hit (en gång om dagen)
hon svarade alltid med; "hej! hur mår du? har du mamma hemma?" man fick inte svara på den första frågan innan hon hann ställa den andra.

den gången det diskuterades politik här hemma.
det var när sverigedemokraterna var nytillkomna. mammas sambo säger: "jag fattar inte hur folk kan rösta på dem!" varav mormor säger: "jag röstade på dem! de där utlänningarna tar alla platser i våra fängelser, UT MED PACKET FRÅN SVERIGE!"


idag skrattar jag varenda gång jag tänker på detta!
hon var ju skitrolig den där filuren. så många skratt hon gett oss och vi kan skratta åt dem än idag.
tack för det världens roligaste mormor <3

Kommentarer
Postat av: emma

<3

2011-02-09 @ 15:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0