way out west 2010!

jag, joanna och ett gäng grabbar. öl, vin, absint, småblå, pizza i massor, SKYFALL och 25000 pers !
tänkte att jag själv skulle recensera alla spelningarna jag såg.
HÄNG MED!


FREDAG:


WU-TANG CLAN
jag är inte ett fan av hip hop men tänkte ändå att det var värt att se. bra ös, men pinsamt att den svenska publiken är så himla lama. bah. men det som förstörde det mesta var ÜBERBASEN ALLAN som var helt galen. man hörde inte ett skit knappt!

betyg: + + +





MIIKE SNOW

electropopbandet som släppte sin första låt "animal" som direkt präntades in i de flestas huvud. enligt mig tyckte jag att killen lät identisk live som på skiva vilket är sällsynt när det gäller alla artister. good work !

betyg: + + + +





IGGY & THE STOOGES

rockfarbrorn som slängde av sig skjortan direkt och bara lattjade på något helt galet. den energin för att vara en bit över 60 år gammal är ju inte klokt. återigen ett exempel på musik jag inte gillar men som jag tyckte var sevärd. hade jag gillat gammelrockare hade han absolut fått en femma av mig.

betyg: + + +



LCD SOUND SYSTEM
såg bara 2 låtar på ett ungefär. men energi har ju grabben som sjunger det kan jag ju säga! ösigt är väl en bra sammanfattning.

betyg: + + +






M.I.A
förväntningarna var skyhöga. det hela började med ett schysst DJ-set och görcoola lightshows. M.I.A störtade ut på scenen i rosa gamla pilotglasögon och en lång grön rock och körde järnet från början till slut. bra dansare och bengaliska eldar i publiken. finns bara ett ord för en tillställning likt detta, VÄRLDSKLASS !

betyg: + + + + +






CIAFRIKA:
klubbspelning/världskulturmuséet
under all kritik. de "bytte skivor", tystnader på 1-2 minuter kunde förekomma och ingen fattade någonting. inga gamlingar i gemet här inte.

betyg: -



RYE RYE:
klubbspelning/världskulturmuséet
ett band jag aldrig hört talas om innan. muséet fylldes med folk och alla dansade loss. bandet är signat på M.I.As egna label och höll måttet med råge för att vara klubbspelning.

betyg: + + + ½






LÖRDAG:


HÅKAN HELLSTRÖM:

kungen av popgöteborg som aldrig misslyckas och gjorde det inte heller kvällen till ära. en spelning från spår 1-10 från känn ingen sorg för mig göteborg, grabbens debutplatta 2000. arrangörernas idé och jag kan väl säga att jag uppskattade den till viss del men inte fullt ut. hade varit kul med lite nyare låtar också. pricken över i:et var helt klart "river en vacker dröm" låten som skrevs enbart för way out west 2010 den kommer föralltid bara ha spelats där.

betyg: + + + +





LYKKE LI:

vacker inledning med flygande svarta lakan och stämningsfullt. men som jag har sagt innan, lykke håller inte festivalmåttet med sin relativt lugna, säregna musik. hon är grym annars men det är inte festivalmaterial!

betyg: + +



CHEMICAL BROTHERS:
grabbar med ett riktigt klös. de börjar med "galvanize" fortsätter med "another world", "dissolve" och "horse power" från nya albumet och sen kommer hiten vi alla väntade på "hey boy hey girl". gottegotte och bra ös som förvantat!

betyg: + + + +





LA ROUX:

blev överlycklig när jag såg att den coola tjejen med det orangea håret skulle entra scenen på way out west. fick en känsla inom mig en kvart innan spelningen skulle börja att hon inte skulle hålla live i det stora tältet och det gjorde hon inte heller. en riktig superbesvikelse ! BUH. helt övertygad om att detta hade låtit helt perfekt på klubb men slottsskogen tog inte emot hennes röst bra.

betyg: +





SES 2011 !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0